آشپزی آسان با سحرناز

با شما دوستان عزیز همراه هستیم تا طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه را با یکدیگر یاد بگیریم.

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

طرز تهیه همبرگر ساده+ چطور در خانه همبرگر درست کنیم؟

همبرگر یکی از ساندویچ های پرطرفدار و لذیذی است که برای کودکان و افرادی که ضعف بدنی دارند بسیار مقوی می باشد به شرطی که با گوشت سالم تهیه شود. اگر شما تمایل دارید با طرز تهیه همبرگر ساده آشنا شوید، با بخش آشپزی سایت ژولی پولی همراه شوید…

مواد لازم جهت تهیه همبرگر ساده (برای ۲ تا ۴ نفر):

گوشت چرخ کرده نیم کیلو

پیاز ۲ عدد

نمک و فلفل به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

نان همبرگز به تعداد کافی

سس مایونز یا سس گوجه فرنگی (برحسب سلیقه)

طرز تهیه همبرگر ساده:

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا چسبندگی پیدا کند. بعد آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم، روغن را در تابه تفلون می ریزیم تا کاملا داغ شود، یک قسمت از گوشت را در دست گرد به شکل دایره می کنیم در تابه روغن می گذاریم تا سرخ شود، یک طرف آن که سرخ شد بر می گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. به همین ترتیب تمام چهار قسمت گوشت را سرخ می کنیم سپس آنها را لای نان همبرگر قرار داده و مقداری سس مایونز، خیارشور، کاهو و گوجه فرنگی روی آن می گذاریم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه خورش بامیه یکی از خوشمزه ترین خورشت های ایرانی

خورش بامیه یکی از انواع خورش‌ها در آشپزی کردی و آشپزی ایرانی است. این غذا در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان، فارس تهیه می‌شود.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه برای نفر

۷۵۰ گرم ماهیچه با قلم، خرد کرده

۱ عدد پیاز ساطوری

نیم کیلو بامیه

۴-۵ پر سیر کوبیده

۲-۳ قاشق رب گوجه‌فرنگی

۲-۳ قاشق آب‌غوره

۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز ساییده

۱ قاشق چایخوری زردچوبه

به میزان لازم نمک و روغن

طرز پخت خورش بامیه

ساقه بامیه را می‌زنند و با کمی روغن ۱۰ دقیقه تفت می‌دهند. سپس با قاشق سوراخ‌دار از روغن جدا می‌کنندپیاز را با روغن باقی مانده تفت می‌دهند تا کمی رنگ بگیرد. گوشت و زردچوبه و سیر را اضافه می‌کنند و ۵-۶ دقیقه تفت می‌دهند و بعد رب گوجه‌فرنگی و فلفل قرمز را اضافه می‌کنند. سپس ۳ پیمانه آب می‌ریزند تا بجوشد و در دیگ را می‌گذارند و شعله را کم می‌کنند تا گوشت ۳ ساعت بپزد. پس از اینکه گوشت ۲ ساعت پخت بامیه را روی گوشت می‌ریزند و نمک و آب‌غوره اضافه می‌کنند و زیر و رو می‌کنند. این خورش باید کم آب باشد. در فارس و خوزستان چاشنی خورش را بجای رب گوجه‌فرنگی شیرهٔ تمرهندی یا رب انار می‌دهند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه املت قارچ+ چطور املت قارچ درست کنیم؟

مواد لازم املت قارچ:


2 قاشق چایخوری روغن زیتون
دستگیره کره
100 گرم قارچ ، قطعه قطعه شده
3 تخم مرغ بزرگ
1 قاشق چایخوری پیازچه تازه ، خرد شده
کمی نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

 

طرز تهیه املت قارچ:

 

یک ماهیتابه نچسب را گرم کنید ، قطر پایه آن تقریباً 20 سانتی متر است. نیمی از روغن و کمی کره اضافه کنید. پس از کف شدن کره ، قارچ ها را نوک بزنید. فصلی را ترتیب دهید و سپس 2-3 دقیقه تفت دهید. به یک کاسه بریزید و کنار بگذارید. ماهیتابه را پاک کرده و به صفحه اجاق برگردانید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و پیازچه را اضافه کنید. سپس فصل کنید و کمی ضرب کنید. وقتی تابه داغ است ، روغن باقیمانده را اضافه کنید و سپس کمی کره دیگر ، آن را دور آن بچرخانید تا پایه و دو طرف آن روکش شود.

در حالی که کره هنوز کف می کند ، مخلوط تخم مرغ را داخل آن بریزید ، ظرف را از یک طرف به سمت دیگر کج کنید. با چنگال یا کاردک چوبی به آرامی هم بزنید و مخلوط را از طرفین به مرکز بکشید تا تنظیم شود.

وقتی تخم مرغ تقریباً غنی شد ، روی قارچ های رزرو شده پراکنده کنید. ظرف را کمی از خود دور کرده و با چاقوی پالت روی املت را جمع کنید.

ارائه پیشنهادات

روی بشقاب گرم شده بکشید و بلافاصله با سالاد راکت و مقداری نان پوسته سرو کنید. سایر مواد پر شده پیشنهادی بسته به نوع موجود در یخچال فلفل بو داده ، بیکن ترد ، پیاز کوهی یا گوجه فرنگی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه ماکارونی رشته ای با گوجه فرنگی

مواد لازم ماکارونی رشته ای با گوجه فرنگی:

بسته بندی 1 (8 اونس) ماکارونی رشته ای
گوجه فرنگی 2 پوندی
4 حبه سیر خرد شده
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده
1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
فلفل سیاه آسیاب شده برای طعم و مزه
¼ فنجان پنیر پارمزان رنده شده

طرز تهیه ماکارونی رشته ای:
 مرحله 1
گوجه فرنگی ها را در یک کتری قرار دهید ، و آنها را با آب سرد بپوشانید. بگذارید تا فقط جوش بیاید. آب را بریزید و دوباره با آب سرد بپوشانید. پوست کندن. به تکه های کوچک برش بزن.

 گام 2
ماکارونی ها را در گلدان بزرگی از آب نمک جوش نمک بپزید تا زمانی که آل دندون شود.

 مرحله 3
در یک ماهیتابه یا تابه بزرگ ، سیر را به اندازه کافی روغن زیتون تفت دهید تا کف ظرف را بپوشاند. سیر فقط باید مات شود ، نه قهوه ای. رب گوجه فرنگی را هم بزنید. بلافاصله گوجه فرنگی و نمک و فلفل را هم بزنید. حرارت را کم کنید و بجوشانید تا ماکارونی آماده شود. ریحان را اضافه کنید.

 مرحله 4
ماکارونی را آبکش کنید ، اما در آب سرد آبکشی نکنید. با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و سپس داخل سس مخلوط کنید. حرارت را تا حد امکان کم کنید. هنگامی که آماده سرو شد ، حدود 10 دقیقه گرم ، بدون گرم نگه دارید. تزئین سخاوتمندانه با پنیر پارمزان تازه.

 مرحله 5
واریاسیون ها: قارچ های ربع تازه را با سیر تفت دهید ، یا کدو سبز کدو تنبل را به همراه گوجه فرنگی اضافه کنید.

 

طرز تهیه اسموتی طالبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

چطور اسموتی طالبی درست کنیم؟+ طرز تهیه اسموتی طالبی با بستنی

طرز تهیه اسموتی طالبی با بستنی و تزیین اسموتی طالبی که یکی از نوشیدنی های خوشمزه تابستانی است را در بخش آشپزی ژولی پولی مشاهده نمایید.

اسموتی طالبی یکی از نوشیدنی های خوشمزه و گوارای تابستانی است که با طعم شیرین و خنکش جگرتان را حال می آورد.

آبمیوه معمولا با آبمیوه گیری تهیه می شود و به دلیل اینکه عصاره میوه است و هیچ بافتی ندارد برای افرادی که در هضم انواع نوشیدنی و مواد غذایی مشکل دارند گزینه ی مناسبی می باشد.

آبمیوه به طور مستقیم موجب جذب ویتامین های مفید به بدن می شود.

اسموتی جزو نوشیدنی های پرطرفدار است که از انواع میوه هایی همچون موز، توت فرنگی، طالبی و … با یخ و شکر تهیه می شود.

این نوشیدنی پوره مانند و سالم که شبیه به میلک شیک می باشد از برزیل به آمریکا راه یافت، بدین ترتیب و با گذشت زمان به یکی از دوست داشتنی ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا مبدل گردید.

مواد لازم اسموتی طالبی:

طالبی: یک عدد

بستنی ساده: ۵ قاشق غذاخوری

شیر سرد: یک پیمانه

یخ خرد شده: نصف پیمانه

شکر: در صورت تمایل

خامه: در صورت تمایل

 

طرز تهیه اسموتی طالبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه سوپ قارچ در خانه

مواد لازم سوپ قارچ:
کره 90 گرم
2 پیاز متوسط ، تقریبا خرد شده
1 میخک سیر ، خرد شده
500 گرم قارچ ، ریز خرد شده (شاه بلوط یا قارچ دکمه ای به خوبی کار می کنند)
2 قاشق غذاخوری آرد ساده
1L سهام مرغ داغ
1 برگ برگ
4 قاشق غذاخوری خامه تک
جعفری کوچک برگ مسطح کوچک ، تقریباً خرد شده برای سرو (اختیاری)


طرز تهیه سوپ قارچ:
مرحله 1
کره را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و پیاز و سیر را بپزید تا نرم شود اما قهوه ای نباشد ، حدود 8-10 دقیقه.

گام 2
قارچ ها را اضافه کنید و بیش از 3 دقیقه دیگر روی حرارت زیاد بپزید تا نرم شوند. روی آرد بپاشید و هم بزنید تا ترکیب شود. در قابلمه مرغ بریزید ، مخلوط آن را به جوش بیاورید ، سپس برگ خلیج را اضافه کنید و برای 10 دقیقه دیگر بجوش بیاورید.

مرحله 3
برگ خلیج را برداشته و دور ریخته و سپس مخلوط قارچ را با استفاده از مخلوط کن دست مخلوط کرده و از روی حرارت و لکه بردارید تا یکدست شود. سوپ را به آرامی مجدداً گرم کرده و از طریق خامه هم بزنید (یا ، شما می توانید سوپ را در این مرحله منجمد کنید - به سادگی هنگام گرم کردن از طریق خامه هم بزنید). اگر دوست دارید ، روی جعفری پراکنده شوید و سرو کنید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه سالاد مکزیکی+ چطور سالاد مکزیکی درست کنیم؟

اجزاء سالاد مکزیک:
5 اونس سبزی بهار مخلوط (یا هر سبزی که ترجیح می دهید)
1 آووکادو رسیده (پوست کنده و بریده شده)
نصف پیاز قرمز کوچک (پوست کنده و نازک خرد شده)
1 فنجان گوجه فرنگی گیلاس نصف شده
2/3 فنجان تقریباً خرد شده کمانترا تازه
1/3 فنجان فلفل
اختیاری: 1/2 فنجان نقاشی نقاشی دیواری سس یا پنیر خرد شده
مواد لازم برای تمیز کردن زیره:
3 قاشق غذاخوری روغن آووکادو یا روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه (یا سرکه شراب قرمز)
1/2 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب
1/2 قاشق چایخوری زیره زمین
1/4 قاشق چای خوری فلفل سیاه خرد شده
1 سیر میخک کوچک (فشرده یا چرخ کرده (یا 1/2 قاشق چای خوری پودر سیر))
دستورالعمل ها
برای تهیه پانسمان: همه مواد را با هم در یک ظرف (یا در یک کاسه سنگ تراشی) به هم بزنید تا ترکیب شود. بلافاصله یا در یخچال بسته شده تا حداکثر 3 روز از یخچال استفاده کنید.
برای تهیه سالاد: تمام مواد را در یک کاسه سالاد بزرگ ترکیب کنید ، با سس سالاد به طور یکنواخت آبکش کنید و تا زمانی که به طور یکنواخت ترکیب شود بریزید. فوراً خدمت کنید و لذت ببرید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

مواد لازم مربای پوست پرتقال:


2 پرتقال
2 فنجان شکر دانه دار
آب 1/2 لیمو
مقداری دارچین


طرز تهیه مربای پوست پرتقال:


برای جدا کردن یک لایه نازک از پوست پرتقال از پرتقال ، از پوست سبزیجات استفاده کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز برای ژولین کردن پوست و ایجاد تکه های ملاقه. اگر قطعات پوست واقعاً طولانی هستند ، آنها را به نصف برش دهید تا طول آنها بیشتر از طول 2/1/2 اینچ نباشد.
حالا از چاقو استفاده کنید تا قسمت ضخیم و سفید ضخیم را از پرتقالهای واقعی جدا کنید و قسمتهای سفید را در سطل زباله بریزید. شما فقط می خواهید قسمت میوه ای نارنجی گوشتی را حفظ کنید. به دنبال خطوط رنگ سفید ضخیم در طول پرتقال باشید و در امتداد آن خطوط برش بزنید تا کل پرتقال ها را به برش های جداگانه تقسیم کنید. بعد از اینکه پرتقال ها را به برش ها بریدید ، هر قسمت از ساقه سفید ضخیم (هسته پرتقال) که ممکن است در داخل برش ها گیر کرده باشد ، دور بیندازید. موقت برش های نارنج را کنار بگذارید.
یک قابلمه متوسط ​​را با 2 فنجان آب پر کنید و روی حرارت زیاد جوش بیاورید. بعد از جوشیدن ، پوست پرتقال ژولین شده را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه روی حرارت زیاد گرم قرار دهید. آب را از قابلمه تخلیه کنید ، سپس ماهیتابه را دوباره با 2 فنجان آب پر کنید (پوست پرتقال را درون قابلمه نگه دارید). قابلمه را روی اجاق گاز روی حرارت زیاد قرار دهید و زمان سنج را به مدت 10 دقیقه تنظیم کنید (اشکالی ندارد که با شروع زمان شروع به جوش زدن نکردید). یک بار آخر ، آب را از قابلمه تخلیه کرده و سپس با 2 فنجان آب پر کنید ، روی حرارت زیاد قرار دهید و زمان را برای 10 دقیقه تنظیم کنید.
آب را از قابلمه تخلیه کنید و حالا ، تا پوست آن در قابلمه اضافه شود ، برش های پرتقال ، شکر ، آب لیمو و 2 فنجان آب را اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت زیاد جوش بیاورید. بعد از گذشت حدود 6 دقیقه ، محتوای گلدان باید جوش بیاید. گرما را تا متوسط ​​کم کنید تا مخلوط شود.
40 دقیقه دیگر مارمالاد را بپزید ، هر 3 تا 5 دقیقه یکبار هم بزنید. شما می خواهید آن را مرتباً هم بزنید تا از سرریز شدن محتویات درون قابلمه جلوگیری شود. بعد از 40 دقیقه ، مارمالاد باید ضخیم تر به نظر برسد ، اگرچه هنوز خنک نمی شود و یکبار سرد می شود. پرتقال به جای اینکه کاملاً شنا کند ، همانطور که در ابتدا وجود داشت ، در مایع غسل می کنند. مقدار فوم حباب موجود در قابلمه نیز بسیار کمتر خواهد بود. شما می توانید آمادگی آن را با ریختن مقداری مارمالاد بر روی صفحه ای که قبلاً برای خنک شدن در فریزر قرار داده بود ، آزمایش کنید. بشقاب آن را روی طرف خود بکشید و اگر مارمالاد کمی حرکت کرد اما در مسیرهای آن متوقف شد ، مارمالاد آماده است. اگر این کار ادامه پیدا کند ، احتمالاً مارمالاد به کمی طولانی تر احتیاج دارید (در 10 دقیقه دوباره آزمایش کنید).
وقتی مارمالاد آماده شد ، دارچین در زمین (اختیاری) را هم بزنید ، سپس مربا را درون یک شیشه بریزید و بگذارید تا دمای اتاق بر روی پیشخوان استراحت کند. درب را در بالا قرار داده و در یخچال سرد کنید - با خنک شدن بیشتر محکم می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سحرناز ادبی