مواد لازم مربای پوست پرتقال:


2 پرتقال
2 فنجان شکر دانه دار
آب 1/2 لیمو
مقداری دارچین


طرز تهیه مربای پوست پرتقال:


برای جدا کردن یک لایه نازک از پوست پرتقال از پرتقال ، از پوست سبزیجات استفاده کنید. با استفاده از یک چاقوی تیز برای ژولین کردن پوست و ایجاد تکه های ملاقه. اگر قطعات پوست واقعاً طولانی هستند ، آنها را به نصف برش دهید تا طول آنها بیشتر از طول 2/1/2 اینچ نباشد.
حالا از چاقو استفاده کنید تا قسمت ضخیم و سفید ضخیم را از پرتقالهای واقعی جدا کنید و قسمتهای سفید را در سطل زباله بریزید. شما فقط می خواهید قسمت میوه ای نارنجی گوشتی را حفظ کنید. به دنبال خطوط رنگ سفید ضخیم در طول پرتقال باشید و در امتداد آن خطوط برش بزنید تا کل پرتقال ها را به برش های جداگانه تقسیم کنید. بعد از اینکه پرتقال ها را به برش ها بریدید ، هر قسمت از ساقه سفید ضخیم (هسته پرتقال) که ممکن است در داخل برش ها گیر کرده باشد ، دور بیندازید. موقت برش های نارنج را کنار بگذارید.
یک قابلمه متوسط ​​را با 2 فنجان آب پر کنید و روی حرارت زیاد جوش بیاورید. بعد از جوشیدن ، پوست پرتقال ژولین شده را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه روی حرارت زیاد گرم قرار دهید. آب را از قابلمه تخلیه کنید ، سپس ماهیتابه را دوباره با 2 فنجان آب پر کنید (پوست پرتقال را درون قابلمه نگه دارید). قابلمه را روی اجاق گاز روی حرارت زیاد قرار دهید و زمان سنج را به مدت 10 دقیقه تنظیم کنید (اشکالی ندارد که با شروع زمان شروع به جوش زدن نکردید). یک بار آخر ، آب را از قابلمه تخلیه کرده و سپس با 2 فنجان آب پر کنید ، روی حرارت زیاد قرار دهید و زمان را برای 10 دقیقه تنظیم کنید.
آب را از قابلمه تخلیه کنید و حالا ، تا پوست آن در قابلمه اضافه شود ، برش های پرتقال ، شکر ، آب لیمو و 2 فنجان آب را اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت زیاد جوش بیاورید. بعد از گذشت حدود 6 دقیقه ، محتوای گلدان باید جوش بیاید. گرما را تا متوسط ​​کم کنید تا مخلوط شود.
40 دقیقه دیگر مارمالاد را بپزید ، هر 3 تا 5 دقیقه یکبار هم بزنید. شما می خواهید آن را مرتباً هم بزنید تا از سرریز شدن محتویات درون قابلمه جلوگیری شود. بعد از 40 دقیقه ، مارمالاد باید ضخیم تر به نظر برسد ، اگرچه هنوز خنک نمی شود و یکبار سرد می شود. پرتقال به جای اینکه کاملاً شنا کند ، همانطور که در ابتدا وجود داشت ، در مایع غسل می کنند. مقدار فوم حباب موجود در قابلمه نیز بسیار کمتر خواهد بود. شما می توانید آمادگی آن را با ریختن مقداری مارمالاد بر روی صفحه ای که قبلاً برای خنک شدن در فریزر قرار داده بود ، آزمایش کنید. بشقاب آن را روی طرف خود بکشید و اگر مارمالاد کمی حرکت کرد اما در مسیرهای آن متوقف شد ، مارمالاد آماده است. اگر این کار ادامه پیدا کند ، احتمالاً مارمالاد به کمی طولانی تر احتیاج دارید (در 10 دقیقه دوباره آزمایش کنید).
وقتی مارمالاد آماده شد ، دارچین در زمین (اختیاری) را هم بزنید ، سپس مربا را درون یک شیشه بریزید و بگذارید تا دمای اتاق بر روی پیشخوان استراحت کند. درب را در بالا قرار داده و در یخچال سرد کنید - با خنک شدن بیشتر محکم می شود.