مواد لازم بستنی با قهوه:
1 1/2 لیوان شیر کامل
3/4 فنجان شکر
1 1/2 فنجان لوبیا قهوه کامل (بدون نیاز به کافئین در بستنی خود)
کمی نمک
1 1/2 فنجان خامه سنگین
5 زرده بزرگ تخم مرغ
1/4 قاشق چایخوری عصاره وانیل
1/4 قاشق چای خوری قهوه ریز خرد شده (پرس را از طریق یک غربال مش ریز خرد کنید)

طرز تهیه بستنی با قهوه:

1 شیر شربت با شکر ، لوبیا قهوه ، نمک و خامه: شیر ، شکر ، لوبیا های کامل قهوه ، نمک و 1/2 فنجان خامه را در یک قابلمه متوسط ​​گرم کنید تا کاملا گرم و بخارپز شود اما جوش نیاید. پس از گرم شدن مخلوط ، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید 1 ساعت در دمای اتاق تند شود.

2 خامه باقیمانده را درون یک کاسه روی حمام یخ با الک قرار دهید: 1 فنجان کرم باقی مانده را درون یک کاسه فلزی با اندازه متوسط ​​بریزید ، روی یخ روی یک کاسه بزرگتر قرار دهید. یک صاف کننده مش را در بالای کاسه ها قرار دهید. کنار بگذارید.

3 زرده های تخم مرغ را گرم کنید: مخلوط شیر و قهوه را روی حرارت متوسط ​​مجددا گرم کنید تا دوباره داغ و بخارپز شود (جوش نیاید!). در یک کاسه جداگانه ، زرده های تخم مرغ را با هم صاف کنید. به آرامی مخلوط شیر و قهوه گرم شده را درون زرده تخم مرغ ریخته و مرتباً سفت کنید تا زرده تخم مرغ از شیر گرم خیس شود اما توسط آن پخته نشده باشد. زرده های تخم مرغ گرم شده را دوباره داخل قابلمه بریزید.

4 مخلوط قهوه شیر تخم مرغ را گرم کنید تا غلیظ شود: مخلوط کارد را دائماً روی حرارت متوسط ​​با یک اسپاتول عایق کف و صاف قرار دهید و کف آن را همانطور که هم بزنید خرد کنید ، تا زمانی که مخلوط غلیظ شود و اسپاتول را بپوشاند تا بتوانید انگشت خود را روی آن بچرخانید. روکش و پوشش آن اجرا نشود. این می تواند حدود 10 دقیقه طول بکشد.

5 کاستارد را از طریق همزن بریزید و آن را درون خامه هم بزنید. روی دانه های قهوه موجود در مخلوط کن فشار دهید تا حد ممکن از طعم قهوه عصاره شود. سپس لوبیا را دور بریزید. در وانیل و قهوه ریز خرد شده مخلوط کنید و هم بزنید تا خنک شود.

6 سرد و فرآیند در بستنی ساز: این مخلوط را کاملاً در یخچال خنک کنید و طبق دستورالعمل سازنده آن را در بستنی ساز خود منجمد کنید.

 

طرز تهیه پاستا با قارچ