این دستور تهیه مربای خانگی انجیر با سه ماده ساده تهیه شده است - انجیر تازه ، شکر و آب لیمو. پکتین لازم نیست.

تهیه آن به وسیله مخلوط کردن تا زمانی که پوره میوه غلیظ شود و به مرحله ژل یا 220 F برسد ، تهیه آن آسان است. برای اطمینان از موفقیت ، حتما از دماسنج آب نبات استفاده کنید تا دمای مخلوط میوه و قند میوه خود را آزمایش کنید.

هنگامی که به 220 درجه فارنهایت رسید ، شکر با پکتین های طبیعی موجود در انجیر و آب کافی پخته شده که باعث ژل شدن آن شده و پخش می شود.

مواد لازم مربای انجیر:
 انجیر تازه (شسته شده ، ساقه ها برداشته شده)
2 فنجان شکر دانه دار
1 لیمو (آب میوه و لوبیای رنده شده)

طرز تهیه مربای انجیر

طرز تهیه مربای انجیر خانگی:

در یک قابلمه بزرگ ، ته سنگین ، انجیر ، شکر ، آب لیمو و پوست لیمو را با هم مخلوط کنید.

انجیر ، شکر و لیمو را در قابلمه ترکیب کنید

بیش از گرمای متوسط ​​و متوسط ​​به هم بزنید و مرتباً هم بزنید. به مدت 1 ساعت روی حرارت کم بپوشانید و بجوش و خروش آمدن ، گاهی اوقات هم بزنید.

مواد مخلوط انجیر را در قابلمه بریزید

درپوش را بردارید ، یک دماسنج آب نبات را به طرف گلدان بچسبانید تا مطمئن شوید کف دماسنج کف صفحه را لمس نمی کند ، و به طور مداوم به هم زدن ادامه دهید ، تا وقتی که مخلوط غلیظ شود. وقتی مخلوط کاملاً ضخیم شد ، مرتباً هم بزنید تا از احتراق خودداری کنید.

دماسنج آب نبات را وصل کرده و ادامه دهید

تا 220F بپزید و از روی حرارت بردارید. یا اینکه مقداری از آن را روی یک نعلبکی بسیار سرد با قرار دادن بشقاب خنک برای چند دقیقه در فریزر تست کنید ، کمی از مخلوط انجیر را روی آن بگذارید و سپس آن را به مدت 1 دقیقه به فریزر برگردانید. با رسیدن به مرحله ژل خوب (220 درجه فارنهایت) ، با فشار دادن انگشت سطح مخلوط میوه کمی چروک می شود.

قوام مربای انجیر را روی یک صفحه بررسی کنید

در حالی که انجیر در حال پخت و پز است ، شیشه ها و درب ها را آماده کنید. کوزه های شیشه ای را در یک ظرف آب جوش در حدود نیمی از آب پر کنید. به جوش بیاورید ، گرما را کم کنید و کوزه ها را در آب نگه دارید.

کوزه مربای انجیر را در آب جوش آماده کنید
آب را در یک قابلمه جداگانه قرار دهید ، به یک بجوش و خروش آمدن ، حرارت را کم کنید و سرپوش های شیشه را اضافه کنید. در آب داغ نگه دارید تا آماده استفاده شود. جوش نزن.

برای تکان دادن و اضافه کردن درب های شیشه ای ، کاهش دهید
کوزه ها را با مخلوط مربای انجیر داغ پر کنید و فضای فضای 1/2 اینچی باقی بماند. رینگ ها و نخ های شیشه را با یک حوله کاغذی مرطوب پاک کنید. درب ها را با استفاده از انبر و یا آهنربا شیشه قرار دهید و سپس حلقه ها را پیچ کنید.

کوزه ها را با مربای انجیر پر کرده و دربها را با انبر اضافه کنید
روی یک قفسه در آب گرم در کنسرو قرار دهید. در آب پایین بیاورید و آب گرم یا آب جوش را به اندازه کافی اضافه کنید تا سطح آب از 1 تا 2 اینچ بالاتر از کوزه ها باشد. کوزه ها را به مدت 10 دقیقه به جوش بیاورید.

با استفاده از قوطی کنسرو ، کوزه ها را روی یک حوله تمیز روی یک سطح کار صاف بردارید. به صدای باز شده گوش می دهید که نشانگر مهر و موم خوبی است و حلقه ها را محکم کنید.

بگذارید تا دمای اتاق خنک شود و در مکانی خنک و خشک و تاریک نگهداری شود.

نکات
شما می توانید این کوزه های کنسرو شده را تا مدت یک سال در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید.
اگر تصمیم گرفته اید که این مربا امکان پذیر نباشد ، می تواند تا مدت یک هفته در یک ظرف تحت پوشش در یخچال یا یک فریزر تا یک ماه در یخچال نگهداری شود.