مواد لازم برای کیک اسفنجی:

6 تخم بزرگ
1 فنجان شکر گرانول 210 گرم
1 فنجان آرد همه منظوره 130 گرم
پودر بیکینگ 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی

فر را از قبل گرم کنید تا 350 درجه فارنهایت. قسمت پایین دو تابه کیک 9 9 با کاغذ перга (طرفین را چرب نکنید).
طرز تهیه کیک اسفنجی:
در کاسه یک میکسر پایه ایستاده برقی که دارای ضمیمه شلاق است (این موردی است که من دارم) ، 6 سرعت تخم مرغ بزرگ را به مدت 1 دقیقه با سرعت زیاد ضرب کنید. با مخلوط کردن میکسر ، به تدریج 1 فنجان شکر اضافه کرده و 8-10 دقیقه ضرب و شتم را ادامه دهید تا غلیظ و کرک شود.
1 فنجان آرد و 1/2 قاشق چایخوری پودر بیکینگ را با هم ضمیمه کرده و سپس این مخلوط را به یکباره در یک مخلوط تخم مرغ کوبیده بریزید. با یک اسپاتول با هر افزودنی فقط تا زمانی که ترکیب شود ، بچسبانید. اسپاتول را از پایین خراشیده تا جیب های آرد را بگیرید و در صورت باقی ماندن هیچ گونه آرد ، مخلوط کردن را متوقف کنید. بیش از حد مخلوط نشوید و یا خمیر را از بین می برید.
به طور مساوی بین تابه های کیک آماده شده تقسیم کنید (اگر مقیاس آشپزخانه برای وزن کردن قابلمه ها دارید) کمک می کند. پخت در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 23-28 دقیقه (اجاق من 25 دقیقه طول کشید) ، یا تا جایی که قهوه ای طلایی باشد. با کشیدن یک کفگیر نازک (در اینجا یکی از من کیک ها را دوست دارم) از لابه لای آن خارج کنید و در اطراف لبه ها قرار گرفته و سپس به یک قفسه سیمی منتقل شده و قسمت پشتی آن را بردارید. کیک ها را تا دمای اتاق خنک کنید سپس لایه ها را به طور مساوی با نصف با یک چاقوی دندانه دار خرد کنید.