مواد لازم جهت تهیه سوپ مرغ:

استخوان های یک مرغ کباب شده

4 فنجان آبگوشت مرغ کم سدیم

2 هویج متوسط ، خرد شده

2 ساقه کرفس ، خلال شده

1 پیاز متوسط ، خرد شده

1/2 فنجان برنج سفید

2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

طرز تهیه سوپ مرغ:

وان ها و لاشه ها را از مرغ باقی مانده (آنها می توانند به صورت تکه باشند) در گلدان بزرگی قرار دهید. با آبگوشت و 4 فنجان آب بپوشانید. روی حرارت متوسط ​​و زیاد جوش بیاورید ، روی حرارت بجوشانید و به مدت 20 دقیقه بپزید. در صورت لزوم هر نوع فوم یا چربی را از آبگوشت بریزید.

استخوان ها و لاشه ها را با انبرک یا یک قاشق شکاف خورده بردارید. کنار بگذارید تا خنک شود. هویج ، کرفس ، پیاز و برگ خلیج را به آن اضافه کنید ، به سس گوجه فرنگی برگردانید و بپزید تا سبزیجات حدود نیمی از آن پخته شوند (هنگام آزمایش با چاقو هنوز مقاومت خواهند داشت اما هنگام خم شدن تا حدی پایدار خواهند بود) ، حدود 10 دقیقه . 10 12 12 دقیقه برنج را هم بزنید (تا از چسبیدن آن به پایین نماند) و آن را بپزید تا زمانی که دانه ها فقط به صورت طبیعی باشند.

در ضمن ، وقتی لاشه و استخوان ها به اندازه کافی خنک شده اند تا بتوانند آن را کنترل کنند ، گوشت را برداشته و آن را در قطعات اندازه نیش خرد کنید.

وقتی برنج تمام شد ، گوشت را به آن اضافه کنید و بجوشانید تا گرم شود ، در حدود 1 دقیقه. در جعفری هم بزنید و با طعم 1/2 قاشق چایخوری نمک یا بیشتر آن را چاشنی بزنید. داغ سرو کنید.