مواد لازم لازانیا با قارچ:
1 اونس در حدود 1 فنجان قارچهای بز گوشت خوک یا شیشایک خشک
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده باکره
2 عدد پیاز یا 1 پیاز کوچک ، ریز خرد شده
2 تا 3 میخک سیر ، چرخ کرده
1 پوند قارچ کرمینی ، خرد شده
 نمک
½ شراب قرمز میوه ای میوه ، مانند Côtes du Rhône یا Syrah
1 قاشق چایخوری برگهای آویشن تازه
 فلفل دلمه ای تازه
برای BÉCHAMEL
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون باکره اضافی
2 قاشق غذا خوری خردل یا پیاز خرد شده
2 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره را الک کنید
2 فنجان شیر (ممکن است از شیر کم چرب استفاده کند)
 نمک
 فلفل دلمه ای تازه
برای لازانیا
no رشته فرنگی لازانیا بدون جوش پوند
4 عدد پنیر پارمزان ، 1 فنجان رنده شده
 چند برگ مریم گلی تازه (اختیاری)

طرز تهیه لازانیا با قارچ:


قارچهای خشک شده را در یک لیوان اندازه گیری شیشه ای قرار دهید و 2 فنجان آب جوش را روی آنها بریزید. بگذارید 30 دقیقه خیس شود ، در حالی که مواد دیگر را آماده می کنید. یک صاف کننده را روی یک کاسه قرار دهید ، آنرا با حوله های پارچه ای یا حوله ای کاغذی بچینید و قارچ ها را تخلیه کنید. قارچ ها را روی همزن فشار دهید تا تمام آب میوه های طعم دهنده خارج شود. در صورت استفاده از shititakes ، ساقه ها را جدا کرده و دور بیندازید. سپس قارچ ها را ، به دور از کاسه ، با مایع خیساندن شستشو دهید ، تا زمانی که آنها ماسه ای نباشند. خشک کنید و کنار بگذارید. درشت خرد کنید. 1 لیوان مایع خیساندن را اندازه بگیرید و کنار بگذارید.
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف بزرگ و سنگین روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و صدف یا پیاز را اضافه کنید. طبخ ، هم بزنید اغلب ، تا زمانی که مناقصه ، 3 تا 5 دقیقه. سیرها را اضافه کنید ، حدود 30 ثانیه با هم بزنید ، سپس قارچ و نمک تازه و بازسازی شده را اضافه کنید تا طعم آن به دست بیاید. طبخ کنید ، اغلب هم بزنید ، تا حدود 5 دقیقه قارچ ها شروع به نرم و عرق کنند. شراب را اضافه کنید و گرما را زیاد کنید. 5 تا 10 دقیقه آنرا بپزید ، هم بزنید تا مایع جوشانده و قارچ ها را لعاب دهند. آویشن را اضافه کرده و در مایع خیساندن قارچ هم بزنید. به یک بجوش و خروش آمدن ، نمک اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​زیاد بپزید ، اغلب هم بزنید ، تا زمانی که قارچ ها کاملاً لطیف و معطر شوند و مایع اطراف آن با کمی بیشتر از نصف ، حدود 10 تا 15 دقیقه کاهش پیدا کند. از روی حرارت بردارید ، در مقداری فلفل تازه بریزید ، مزه دار کنید و نمک را تنظیم کنید.
در همین حال ، bchchamel درست کنید. روغن را روی حرارت متوسط ​​در یک قابلمه سنگین گرم کنید. پیاز یا پیاز را اضافه کرده و بپزید ، هم بزنید تا نرم شود ، تا زمانی که نرم شود ، حدود 3 دقیقه. در آرد را هم بزنید و بپزید ، حدود 3 دقیقه هم بزنید تا یکدست و حباب شود اما قهوه ای نباشد. باید بافت شن و ماسه مرطوب داشته باشد. همه را به یکباره در شیر آب بزنید و به یک بجوش و خروش آمدن برسید ، همه اوقات وزوز را بزنید ، تا زمانی که مخلوط شروع به غلیظ شدن کند. گرما را خیلی کم و صاف کنید ، غالباً با همزن بزنید و کف و لبه های قابلمه را با یک کفپوش لاستیکی خرد کنید ، به مدت 10 تا 15 دقیقه ، تا سس غلیظ شود و طعم آرد خام خود را از دست داده است. ادویه زدن با نمک و فلفل. وقتی قارچ را درون تابه داغ کردید صاف کنید.
لازانیا را جمع کنید. فر را تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف پخت مستطیل شکل 2 عدد روغن یا کره را روغن کنید. یک قابلمه بزرگ آب را به جوش آورده ، نمک سخاوتمندانه بریزید و 3 یا 4 رشته ماکارونی لازانیا را اضافه کنید ، فقط به تعداد مورد نیاز برای یک لایه. فقط تا زمانی که انعطاف پذیر باشد ، بپزید و با استفاده از انبر یا کفگیر ، از قابلمه را جدا کرده و یک حوله آشپزخانه بگذارید تا تخلیه شود. یک لایه نازک از گیاه و قارچ را روی قسمت زیرین ظرف بچسبانید. بالا با یک لایه رشته فرنگی. یک لیوان از مخلوط قارچ / bchchamel را روی نودل ها و بالای آن را با یک لایه پارمسان پخش کنید. لایه بعدی رشته فرنگی ها را بپزید و به تکرار لایه ها ادامه دهید (من در تابه من سه لایه می گیرم) و با یک لایه از مخلوط قارچ / bchchamel که در بالای پارمسان قرار دارد ، پایان می یابد. با فویل بپوشانید و داخل فر قرار دهید. 30 دقیقه پخت. فویل را برداشته و اگر می خواهید لبه های رشته فرنگی ترد و قسمت بالای قهوه ای روشن باشد ، به مدت 5 تا 10 دقیقه دیگر پخت آن را ادامه دهید. گرم یا گرم سرو کنید.