مواد لازم جهت تهیه دسر با زرد آلو:

2 عدد تخم مرغ بزرگ جدا شده
2 قوطی کمپوت زردآلو (از زرد آلو تازه هم می توانید استفاده کنید)
1/4 فنجان کره، مکعبی
1/2 فنجان شکر قهوه ای بسته بندی شده
2/3 فنجان آرد کیک
3/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
1/4 قاشق چایخوری نمک
شکر 2/3 پیمانه

طرز تهیه دسر زرد آلو
طرز تهیه دسر زرد آلو:
سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک قرار دهید؛ بگذارید 30 دقیقه در دمای اتاق بماند. فر را با دمای 350 درجه گرم کنید. زردآلو را با 3 قاشق غذاخوری شربت آبکش کنید (باقی مانده شربت را دور بریزید). کنار گذاشتن
کره را در 9 اینچ قرار دهید. ظرف پخت مربعی شکل 3-4 دقیقه یا تا زمانی که کره ذوب شود در فر قرار دهید. با دقت بچرخانید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. با شکر قهوه ای بپاشید. نصف‌های زردآلو را در یک لایه روی شکر قهوه‌ای بچینید.
در یک کاسه کوچک آرد، بکینگ پودر و نمک را با همزن برقی بزنید. در یک کاسه بزرگ، زرده های تخم مرغ را بزنید تا کمی غلیظ شود. شکر را کم کم اضافه کنید و با دور تند هم بزنید تا غلیظ و لیمویی رنگ شود. در شربت زردآلو رزرو شده بکوبید. مخلوط آرد را بریزید.
با همزن های تمیز، سفیده ها را با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا قله های سفت شکل بگیرد. به صورت خمیر بریزید. با قاشق روی زردآلو بریزید. 35-40 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید بپزید. قبل از اینکه در بشقاب سرو برگردانید، 10 دقیقه خنک کنید. گرم سرو کنید.
ارزش غذایی
1 عدد: 272 کالری، 6 گرم چربی (4 گرم چربی اشباع شده)، 55 میلی گرم کلسترول، 162 میلی گرم سدیم، 53 گرم کربوهیدرات (44 گرم قند، 1 گرم فیبر)، 3 گرم پروتئین.