مواد لازم دونات کرم دار:

2 پاکت مخمر خشک فعال 1/4 فنجان آب گرم (105 تا 115 درجه) 1 1/2 فنجان شیر ولرم 1/2 فنجان شکر سفید 1 قاشق چایخوری نمک 2 تخم مرغ 1/3 فنجان کوتاه مدت 5 فنجان آرد همه کاره 1 روغن سبزی کوارته برای سرخ کردن 1 / 3 فنجان کره 2 فنجان قند شیرینی پزی 1 قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه دونات کرم دار:

مخمر را روی آب گرم بپاشید و بگذارید 5 دقیقه بماند یا تا زمانی که کف کند.

در یک کاسه بزرگ مخلوط مخمر ، شیر ، شکر ، نمک ، تخم مرغ ، کوتاه کردن و 2 فنجان آرد را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید ، یا با یک قاشق چوبی هم بزنید. در یک مرتبه 1/2 فنجان آرد را بزنید ، تا دیگر خمیر به کاسه نچسبد. حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که صاف و الاستیک باشد ، زانو بزنید. خمیر را درون یک کاسه روغنی قرار داده ، بپوشانید. در یک مکان گرم قرار دهید تا دو برابر بلند شود. اگر آن را لمس کنید ، خمیر آماده است ، و تلقین باقی می ماند.

خمیر را روی یک سطح آرد چرخانده و به آرامی به ضخامت 1/2 اینچ بریزید. با یک برش شیرینی آردی خرد کنید. بگذارید دونات بنشیند تا دوباره بلند شود تا اینکه دو برابر شود. با یک پارچه شل بپوشانید.

کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. شکر و وانیل شیرینی پزی را هم بزنید تا یکدست شوند. از روی حرارت برداشته شده و یک قاشق غذاخوری را در یک زمان در آب داغ هم بزنید تا تخم مرغ تا حدودی نازک باشد اما آبکی نباشد. کنار بگذارید.

روغن گرما را در یک ماهی بزرگ عمیق یا سرخ شده بزرگ تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) قرار دهید. با استفاده از یک اسپاتول پهن ، دونات را درون روغن داغ قرار دهید. هنگام رسیدن به سطح ، پیراشکی ها را بچرخانید. از هر طرف پیراشکی را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. از روغن داغ جدا کنید تا روی قفسه سیمی تخلیه شود. در حالی که هنوز داغ است ، پیراشکی ها را درون لعاب بریزید و روی قفسه های سیم قرار دهید تا بیش از حد تخلیه شود. برای تمیز کردن راحت تر ، یک ورقه کوکی یا سینی را در زیر قفسه ها نگه دارید.